MWC: Yahoo! Mobile i Android w nowej odsłonie
 Oceń wpis
   

Jeszcze trzy filmy z MWC. Na pierwszym widać jak działa Android - system operacyjny dla telefonów komórkowych opracowany przez Google - na urządzeniu General Mobile w pełni obsługiwanym przez ekran dotykowy:

Drugi i trzeci film to aplikacja Yahoo! Mobile. Yahoo! ma niesamowitą technologię rozpoznawania głosu. Na filmie widać dość łatwe hasło "weather", ale testowaliśmy tez "Ironman" z dobrym skutkiem :)

Komentarze (3)
Czy słyszysz nową sieć?
 Oceń wpis
   
Uważam, że rozwój sieci będzie przebiegał w kierunku "naturalnego interfejsu", czyli mowy. To, co tak śmieszyło autora Antyweb, staje się rzeczywistością na naszych oczach. Po umowie Skype z MySpace, inna sieć VoIP, Jajah integruje się z Yahoo.
Założyciele jahjah
Jajah ma już teraz ponad 10 mln użytkowników. Yahoo dodaje kolejne 97 milionów użytkowników Messengera, którzy będą mieli możliwość integracji usług telefonii mobilnej z Internetem.

Na łamach Mashable Kirsten Nicole wskazuje także Ribbit oraz Phone.com jako przykłady rozwoju sieci w kierunku łączenia interfejsu www z komunikacją głosową.

Jajah oferuje sporo usług bazujących na starym dobrym telefonie - SMS, płatności, potwierdzanie tożsamości, IVR, oraz oczywiście tanią komunikację głosową VoIP. Nie wiadomo jeszcze jak ten potencjał wykorzysta Yahoo, ale wiadomo, że trend na dodawanie usług związanych z mową nie jest efemerydą.

Z drugiej strony obserwujemy przecież rosnący rynek urządzeń umożliwiających mobilne korzystanie z sieci, wyposażonych oczywiście w mikrofony i głośniki. To nie tylko N95 i iPhone, ale też mikrokomputery, takie jak Eee PC są teraz obiektami pożądania konsumentów.

Hazan miał więc niechcący rację, web 3.0 to bardziej fajny telefon, niż cokolwiek innego.
Komentarze (0)
Wyszukiwanie: kategoryzacja czy semantyka?
 Oceń wpis
   

W 1994 roku na uniwersytecie Stanford powstał pierwszy katalog stron internetowych. Zawierał 1000 ulubionych witryn dwóch doktorantów i nazywał się „Przewodnik Jurka po WWW”. Używamy go do dziś pod nazwą Yahoo! i są na świecie tacy, którzy chcą zapłacić ogromne pieniądze żeby go przejąć. Kiedy powstawał „Przewodnik” Internet miał mniej niż milion witryn.


Yahoo! odpowiedziało na istniejąca już wtedy potrzebę zorganizowania informacji w kategoriach. Taki typ wyszukiwania to metoda agregacji treści. Na agregacji oparte są wszystkie dominujące systemy wyszukiwania w internecie. Roboty pozyskują i agregują całą treść jaką znajdą, następnie przy pomocy algorytmów próbują ją kategoryzować. Na nasze żądanie pokazują zbiór treści z kategorii najbliższej do naszego zapytania w postaci listy. Lista ta jest uszeregowana według mierzonej w różny sposób użyteczności informacji.

13 marca 2008 Yahoo! ogłosiło wejście w nową epokę. Open Search Platform wzbogacona o technologie sieci semantycznej (na razie RDF i mikroformaty) oraz akceptująca informacje z zewnętrznych źródeł pozwoli na niedostępna dotąd jakość i głębokość wyszukiwania.

To najwyższy czas aby przejść do wyszukiwania semantycznego – według Netcraft mamy już prawie 160 milionów stron internetowych. Platforma oferowana przez Yahoo! pozwoli nam dotrzeć do informacji zawartych w tym chaosie. Pozwoli, kiedy nauczy się czego tak naprawdę szukamy. Wyszukiwanie semantyczne opiera się nie na kategorii przypisanej do danej treści ale na jej znaczeniu. Gdy kategorie stają się zbyt wielkie, wyszukiwanie oparte na kategoryzacji treści staje się nieskuteczne.

Jednak co zrobić, aby już teraz mieć dostęp do najważniejszych dla nas informacji? Zanim Yahoo!, Google i Microsoft Live nauczą się o co je pytamy, możemy skorzystać z metody z 1994 roku.

Alltop.com to aktualny „przewodnik po sieci”, stworzony przez Guy’a Kawasaki. Kawasaki, jeśli ktoś jeszcze nie wie, to prawdziwy mistrz marketingu internetowego, twórca wizerunku Apple i autor koncepcji „ewangelizmu produktu”. Kawasaki zebrał w Alltop wartościowe źródła informacji i podzielił je na kategorie. Dostęp do informacji przy pomocy Alltop jest zapewniony przy pomocy najprostszego z możliwych interfejsów. To po prostu zwykłe linki.

Ten wpis powstał dzięki Alltop – z Google Readerem nie żegnam się tylko ze względu na polską blogosferę.

W której jedna Marta linczuje drugą a Marcin im kibicuje. Ktoś mówił, że jest nudno?

Inspiracja: Trendspotting via Alltop.com

Komentarze (5)
America OnLine w Polsce - portal dla Borata.
 Oceń wpis
   
Polskie portale w popłochu, kurs Gadu-Gadu leci na łeb na szyję. Gigant zza Oceanu nadchodzi.
America OnLine - legendarny dostarczyciel Internetu pod amerykańskie strzechy. Cywilizacja dociera do Polski. Zapewne takie nagłówki wyobrażają sobie pracownicy AOL w Londynie, którzy postanowili udostępnić Polakom swój portal.

Przypomina to trochę tych ślicznych amerykańskich misjonarzy w białych koszulach. Oni też starają się chrystianizować Polskę ponad 1000 lat za późno. I wcale im to nie przeszkadza.

Czym jest AOL.com? To portal jednego z największych ISP w USA - strona domyślnie ustawiona w przeglądarkach użytkowników korzystających z łącza AOL, w czasach początków internetu główny sposób dotarcia amerykańskich użytkowników do zawartości WWW. To także AIM, komunikator pozwalający na komunikację wewnatrz sieci AOL - teraz dostępny dla wszystkich użytkowników internetu, oraz odtwarzacz multimedialny WinAmp.
W Polsce portale podobne do AOL prowadzą dla swoich użytkowników np. TP S.A. i Chello.
Czym różni się AOL od dostępnych teraz portali? Właściwie niczym oprócz nazwy (uwierzcie - poczta bez limitów to nie jest żadna zaleta w czasach Gmail).
Treści AOL ma takie same jak onet, a makieta jest identyczna z Yahoo!





Właściwie nie wiem jak AOL ma zamiar zdobyć użytkowników? Odbiją użytkowników GG? Będą walczyć z Onetem? Czym poza tym, ze wujek z Czykago też ma AOL?

Czy ktoś ma pomysł w jakim celu America OnLine próbuje nas zelektryfikować?
Komentarze (3)
Mapy przyszłości
 Oceń wpis
   
Na Mobile Crunch pojawił się opis nowego raportu Berg Insight o przyszłości mobilnych serwisów geolokalizacyjnych - czyli mówiąc prościej map w komórkach. Specjaliści z Berg przewidują 40% wzrost przychodów z subskrypcji podobnych serwisów, oraz reklam w nich zamieszczanych w ciągu 10 lat. W tej chwili około 4 miliony użytkowników pobiera mapy na swoje urządzenia mobilne (dane obejmują USA i Europę). Z analiz Berg Insight wynika, że do 2012 roku takich użytkowników będzie już 43 miliony.

Na geolokalizację postawiła m.in Nokia. Model N95 jest promowany w Europie, w tym w Polsce właśnie jako narzędzie do geolokalizacji. W Stanach Zjednoczonych GPS jest już standardowym wyposażeniem telefonów komórkowych - pakiety nawigacyjne sprzedaje Sprint Nextel i Verizon Wireless. Google i Yahoo! rywalizują mobilnymi wersjami swoich serwisów geolokalizacyjnych.
Zdaniem analityków z Berg Insight ten trend będzie się rozwijał, bazując na usługach finansowanych reklamami.
Wydaje się, że przewidywania Berg Insight są zbyt zachowawcze. Całkiem niedawno Reuters poinformował, że Google Maps zamiast jak co roku zaobserwować spadek ruchu w wakacje odnotował wzrost. Oczywiście użytkowników komputerów stacjonarnych było mniej, jednak aż o 35% więcej połączeń do Google wykonano z urządzeń mobilnych. Google Maps odnotował aż 50% przyrost użytkowników mobilnych. Warto zauważyć że ta aplikacja Google jest domyślnie wgrana w iPhone.
Rewolucja w świecie mobilnym już nadeszła, moduły GPS, dostęp do internetu i duże wyświetlacze są już normą. A gdzie w świecie geolokalizacji i reklamy mobilnej są Polacy?

Jest kilka polskich aplikacji oferujących dostęp do map, z największym Zumi ze stajni Onetu na czele - jednak chyba żaden z serwisów nie jest tak mobilny jak propozycje Google, Yahoo czy Nokia.
Ciekawy przykład aplikacji kierującej lokalizowaną reklamę do użytkowników urządzeń mobilnych to polska technologia bluAir wyprodukowana przez Javatech.  Aplikacja pozwala na wysyłanie komunikatów reklamowych i treści multimedialnych do urządzeń mobilnych znajdujących się w zasięgu nadajnika bluetooth reklamodawcy - z tej formy reklamy korzystał w lecie operator GSM Play.
A Wy znacie jakieś polskie aplikacje mobilno/lokalizacyjne?

Komentarze (0)
Ankieta
Co stanie się z telewizorami?
Zostaną wyparte przez komputery PC
Przejmą funkcje komputerów PC
Razem z PC znikną z rynku
Będą się rozwijać niezależnie od komputerów
Nie mam zdania na ten temat
Mam inne zdanie (komentarz pod wpisem)
O mnie
Piotr Wrzosiński
Piotr Wrzosiński
Najnowsze wpisy
2011-10-03 10:41 W zeszłym tygodniu pod nowym adresem
2011-09-25 18:20 Minął kolejny tydzień
2011-09-19 11:07 Podsumowanie tygodnia
2011-09-12 13:37 Przedruk i przeprowadzka
2011-09-02 17:36 Wybierz swój e-book!
Najnowsze komentarze
2015-02-24 18:33
KamilDawid:
Minął kolejny tydzień
Mam nadzieje, że to nie będzie koniec bloga. Zapraszam
2014-10-08 04:36
Thank you:
Nie ukradliśmy tego HTC z Windows Mobile. Serio.
Thank you http://gamesfree4flash.blogspot.com/[...]
2014-10-08 04:34
Thank you:
Nie ukradliśmy tego HTC z Windows Mobile. Serio.
Thank you http://downloadgamesair.blogspot.com/[...]