Uczciwość - stan krytyczny.
 Oceń wpis
   
Stało się. Całkiem niedawno rozmawialiśmy o tym w miłej herbaciarni, a wczoraj zrobiło się całkiem niemiło. Maciek Zawadziński uruchomił serwis Krytycy.pl.

Hannibal ad portas! Zagrożenie jest naprawdę poważne.
Stowe Boyd powiedział w 2005 roku o Marqui (to tacy pionierzy zaśmiecania blogów reklamowymi wpisami): "Ci płatni naganiacze zamienią blogosferę w slumsy."
Mazanie po ścianach polskiej blogosfery i wybijanie szyb już się zaczęło. Głupie pomysły nie umierają.
Maciek zapisał w regulaminie (dumnie pdolinkowanym "etyka") obowiązek oznaczenia tekstów komercyjnych. Ale to oznaczenie nie jest w żaden sposób zdefiniowane. Czy nie mogło by wyglądać np. tak jak w umowach ubezpieczeniowych (np. jasno szara czcionka 5 p). Mogłoby. I pewnie wkrótce tak będzie wyglądać.

Na krytykach jest też (niestety schowana) lista opłacanych blogów, oraz lista prowadzonych kampanii - to rozwiązanie stosowane w Stanach po aferze rozpętanej przez Boyda. Nieskuteczne, bo czytelnicy nie zawsze są tak biegli aby do tej listy dotrzeć. Zresztą teraz na liście jest AntyWeb i PolskiBlogger, nie sądzę, aby te blogi przyjęły faktycznie reklamę do swoich wpisów.
Mam nadzieję, że można się z tej listy wypisać. Powinna ona bowiem służyć jako wskazówka: Czytając blogi omijaj te adresy pełne opłacanych fałszywych wpisów.
Nie chciałbym, aby dwa blogi wymienione wcześniej nosiły takie piętno tylko dlatego, że autorzy testowali serwis.

Może lepiej zadziałałby widget informujacy o treściach komercyjnych ukrytych w treści notki? Nie wiem, na razie możemy podsumować za i przeciw.
Za:
$ reklamodawcy mogą "uczciwie" kupić reklamę na blogu
$ reklama we wpisie może być skuteczna dzięki wiarygodności/atrakcyjnosci społecznej blogera
$ bloger może miec jakiś przychód z bloga

Przeciw:
$ Blogi zapełnią się śmieciowymi wpisami za pieniądze
$ Bloger powinien mieć działalność gospodarczą i płacić podatki od reklam
$ Blogi pełne reklam przestaną być ciekawe dla czytelników
$ Wiele blogów będzie mało skutecznych jako nośniki reklamy, więc zyski z reklam spadną a w końcu znikną. Wraz z blogami.

Sposobem Kanta zastanówmy się też, co będzie jeśli wszyscy, lub nawet większość blogerów dołączy do kampanii prowadzonych przez krytycy.pl.
Jaki sens będzie miała blogosfera w której wnet pisze o snowboardingu? W której wszyscy piszą o tych samych rzeczach? Po co nam blogi, na których są wpisy reklamowe - równie dobrze można czytać panoramę firm. Krytycy.pl to inicjatywa, która jeśli się powiedzie zabije blogosferę odbierając blogom indywidualizm autorów w doborze tematów i wiarygodność informacji popartą osobistymi cechami autora. W zamian za 21 złotych (tyle mógł dostać "rozpieszczany" hazan). Chyba nie warto.
Komentarze (7)
Goliat odpowiada. Office Live Beta.
 Oceń wpis
   
Office Live
Pisałem dziś rano o ataku Adobe na MS Office, że Buzzword to bardzo poważne zagrożenie dla podstaw finansowych Redmond. Okazało się, że Microsoft nie da się dobić i nadal jest Live (to też już pisałem).
Odpowiedź Microsoft nie jest zaskakująca, jednak zaskakuje jej szybkość. Jeszcze nigdy Microsoft nie reagował na rynek tak błyskawicznie.
Dziś Jeff Raikes, szef Microsoft Business Division ogłosił otwarcie publicznych testów Microsoft Office Live Workplace.
To prawdziwa Gigantomachia. Czy stworzy nowy świat aplikacji biurowych?
Komentarze (0)
Kto dobije Microsoft?
 Oceń wpis
   
Do grona drapieżników atakujących dominację Microsoftu (MSFT) na rynku aplikacji biurowych dołączył kolejny potężny gracz. Oprócz gigantów takich jak Google (GOOG), Sun Microsystems (JAVA), IBM (IBM) i hordy małych start-upów, na Redmond łakomie zerka Adobe Systems (ADBE).

Adobe ogłosiło właśnie na konferencji Adobe MAX 2007 przejęcie, za nieujawnioną górę pieniędzy, firmy Virtual Ubiquity. To oficjalne wejście na rynek aplikacji biurowych. Virtual Ubiquity to firma, która stworzyła Buzzword, edytor tekstu online pozwalający na współpracę wielu osób przy jednym dokumencie. Buzzword jest zbudowany na frejmłorku Flex, co pozwoli Adobe na szybki rozwój aplikacji (Flex jest platformą wyprodukowaną przez Adobe).

Microsoft żyje ze swojego pakietu Office, jednak od jakiegoś czasu ta jedyna naprawdę dochodowa działalność firmy z Redmond jest zagrożona. Zagrożeniem są aplikacje webowe o rosnącej funkcjonalności i niezawodności.
Microsoft mógł skutecznie bronić się przed małymi firmami. Jednak Google w sojuszu z CapGemnini, IBM, Sun, czy właśnie Adobe to firmy już obecne na rynku korporacyjnym, zapewniające wysoką jakość obsługi i naprawdę niebezpieczne dla MS Office.

Buzzword nie jest jeszcze "MS Office killer" - platforma Flex wymusza stosowanie Flash Playera 9, co oznacza, że korporacje będą z niego korzystać pewnie w przyszłym roku (wgranie nowego oprogramowania internetowego do korporacyjnej sieci wymaga wielu absurdalnych dla przeciętnego użytkownika zabiegów). Jednak Buzzword ma ogromne zalety. Jego funkcjonalność jest NAPRAWDĘ porównywalna z aplikacją desktopową. Buzzword ma też jako jedyna aplikacja nie-desktopowa wygodne i czytelne narzędzie recenzji w formie znanych z Ms Office baloników.
Dzięki wsparciu Adobe Buzzword może wkrótce być standardem do czytania i edycji dokumentów PDF.

Warto zauważyć, że Buzzword może być zemsta Adobe za wtargnięcie Microsoftu na działkę zarezerwowaną dla właściciela Flasha.
Ciekawe kto wygra Adobe Buzzword z Microsoft Office, czy Microsoft Silverlight z Adobe Flash.

Ja stawiam na Redmond a ty?

[via: GigaOM]
Komentarze (1)
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Ankieta
Co stanie się z telewizorami?
Zostaną wyparte przez komputery PC
Przejmą funkcje komputerów PC
Razem z PC znikną z rynku
Będą się rozwijać niezależnie od komputerów
Nie mam zdania na ten temat
Mam inne zdanie (komentarz pod wpisem)
O mnie
Piotr Wrzosiński
Piotr Wrzosiński
Najnowsze wpisy
2011-10-03 10:41 W zeszłym tygodniu pod nowym adresem
2011-09-25 18:20 Minął kolejny tydzień
2011-09-19 11:07 Podsumowanie tygodnia
2011-09-12 13:37 Przedruk i przeprowadzka
2011-09-02 17:36 Wybierz swój e-book!
Najnowsze komentarze
2015-02-24 18:33
KamilDawid:
Minął kolejny tydzień
Mam nadzieje, że to nie będzie koniec bloga. Zapraszam
2014-10-08 04:36
Thank you:
Nie ukradliśmy tego HTC z Windows Mobile. Serio.
Thank you http://gamesfree4flash.blogspot.com/[...]
2014-10-08 04:34
Thank you:
Nie ukradliśmy tego HTC z Windows Mobile. Serio.
Thank you http://downloadgamesair.blogspot.com/[...]